Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Szubin zlokalizowane jest w miejscowości Szubin Wieś 52.

Siedziba Nadleśnictwa składa się z trzech budynków (A, B i C) połączonych ciągami komunikacyjnymi. Wszystkie budynki posiadają dwie kondygnacje użytkowe. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynków to godziny 7:15 – 15:15. Nadleśnictwo prowadzi działalność w 20 kancelariach na terenie podległych leśnictw.

Wejście główne (frontowe) do budynku głównego A znajduje się od strony placu manewrowego i parkingu. Wejście to prowadzi na parter i usytuowane jest na poziomie 5 schodów przed drzwiami wejściowymi.

Wejście do budynku B znajduje się od strony północno - zachodniej. Usytuowane jest na poziomie 4 schodów przed drzwiami wejściowymi prowadzącymi na parter budynku. Dodatkowo budynek B posiada pochylnię/podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Ciągi komunikacyjne  z budynku B do budynków A i C pozwalają na poruszanie się osobom niepełnosprawnym, korzystającym z wózków, w obrębie parterów tych budynków.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępu do obiektu z przyczyn architektonicznych lub technicznych (zarówno budynki biurowe, jak i kancelarie) osobom ze szczególnymi potrzebami udzielane jest wsparcie innej osoby w poruszaniu się po budynkach.

Pojazdy parkowane są w zatoczkach przed budynkiem A oraz przed budynkiem gospodarczym. Nadleśnictwo nie posiada miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Budynki A, B i C nie są wyposażone w windy. Wszystkie budynki posiadają klatkę schodową. Wejście główne do budynku A prowadzi do holu na parterze. Sekretariat i biura Nadleśniczego, zastępcy Nadleśniczego oraz Głównej Księgowej znajdują się na parterze budynku. Kancelaria, gdzie przyjmowana jest korespondencja znajduje się na parterze budynku.

Drzwi i przejścia do budynków posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Wejścia do pomieszczeń nie posiadają progów.

W budynkach nie ma toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych.

W budynkach nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynkach można poruszać się z psem asystującym.

W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.

Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

Podczas budowy nowych obiektów oraz przebudowy istniejących obiekty są dostosowywane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, poprzez wykonywanie podjazdów do wózków inwalidzkich, przystosowywanie pomieszczeń do poruszania się na wózkach oraz odpowiedniego wyposażenia pomieszczeń sanitarnych. Od poprzedniego okresu sprawozdawczego Nadleśnictwo przystosowało trzy obiekty dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami - tj. leśniczówkę Jaktórka, leśniczówkę Łabiszyn oraz leśniczówkę Borek.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr tel. 52 391 03 10 lub e-mailowo na adres: szubin@torun.lasy.gov.pl.